Monday, April 28, 2008

Dårlig luft på feltet?


Akk, ja, slik går det når motet blir større enn ferdighetene. Dialogen (monologen) i forkant av krasjet er noe diffust, men gikk ala dette: -Se nå, nå skal jeg fly opp ned!! (Full fart på motor, stikka bak og flyet rett til værs) -Sjekk, sjekk,sjekk, jeg er opp ned!!!! (Noe ekstatisk) Flyet flyr bakover, opp ned, og noe lavere og lavere. -Full kontroll! (flyet begynner å bli noe lavt nå) -Ehhhh.... (piloten oppdager at flyet synker fort, fortsatt opp ned.) Jeg drar forsiktig i spaken, noe nervøs og usikker på hva jeg egentlig skal gjøre nå. Flyet synker raskere, jeg gir full kraft på motor, dytter i spaken (noe som egentlig er det riktige, men magefølelsen min nå fortelelr meg at dette er jo helt feil! Trekk til deg, trekk til deg! Skriker magen nå.) Jeg drar derfor hardt i kontrollen, og flyet går inn i et perfekt vertikalt stup, før det forsvinner bak en liten haug ca 75 meter utpå jordet. En uvirkelig ro senker seg mens jeg banner innbitt. Vi ser noe hvit som spretter til værs utpå der, og jeg er sikker på at nå gikk alt til hælvette. Det viste seg i etterkant å være vår helt (?) og forbilde Goose, som skjønte at dette gikk skeis og skjøt seg kjapt ut av flyet. Resultatet ble faktisk ikke så ille som jeg fryktet. Kroppen knakk rett bak motoren, men ellers var alt like helt, utrolig nok. Ble ikke mer flyging på meg denne dagen, men med litt superlim så ser alt like fint ut igjen, og Goose er klar for nye oppdrag om kort tid.

1 comment:

Unknown said...

Sannelig på tide at også en av Bratmans uheldige manøvrer kommer på nett. Goose lever særdeles farlig og ante nok uråd da flyet etterhvert beveget seg opp-ned. Igjen gjorde han det eneste fornuftige og skjøt seg ut i en helvetes fart!