BratAir har hatt styremøte blant selskapets aksjonærer, og i takt med utvidet aktivitetsnivå (Les: Direktrute til Gaffastripa) er det besluttet at selskapet må utøke mannskap og flypark. Selskapet har derfor bedt Finansavdelingen om å utareide et notat (les: Crescokort) som kan legges til grunn for å innlede forhandlinger med leverandører av flymateriell (les: Smallzie.no, throttlestore.com, ebay.com, mikronor.no).
Alternativet, at selskapet opprettholder sitt aktivitetsnivå (for tiden lavt) og møte finanskrisa på selskapets egne premisser, er ikke særlig lovende for et ungt og espansivt selskap. Men, det er i nedgangstider det går nedover, og det er da man må iallefall ha kraftig understell og grove hjul. Og hva skal man egentlig med det når det legges nytt banedekke på Rotnes International? Det er jo mye kulere med opptrekkbart understell da? Ergo så saumfares det nå etter et passende objekt som tilfredsstiller selskapets kravspec:
1. Må være stort, vingespenn over 1,40.
2. Må kunne tåle en landing i ruskete terreng (dvs bjørk).
3.Må tåle en ruskete landing (dvs kræasj i annet enn bjørk)
4.Må tåle et vindkast eller 3.
5. Må ha motor som tåler grovkalibret batteri.
6. Skal gjerne ha flaps
7. Og gjerne opprekkbart understell.
8. Må være Gaffa-kompatibelt.
9. Se punkt 8
10. Se punkt 9.
11. Skal helst være gratis.
1 comment:
De kravene skulle det ikke være noe problem for BratAir Airlines å imøtekomme. Med Pay-pal konto overalt og en nervøs musefinger ut fra et kjøpe-kåt hode så oppjusterer du jo flyparken fort.
Post a Comment