Sunday, January 2, 2011

Angrepsvinkel

Goose, den gamle krigeren, hadde tatt seg nok en tur på stripa i dag for å hilse det nye året velkommen. Litt furten over lavt vedlikeholdsbudsjett ga han rett og slett blaffen i haleror og tok av uten. At han fra før manglet styring på nesehjul og nå også manglet styring på haleror er en ekte pilot ikke noe redd for.

Opp gikk han, og det med fanfare og jubel. og støy. Masse støy. Gosse herjet på himmelen en stund for å vise de nye pilotene at de gamle er eldst, landet silkemykt og takset rett inn i hangaren - ekte piloter har ikke behov for bakkestyring nei.

Men også ekte piloter har behov for motorer som sitter fast, og det var like før Goose hadde blitt herre over et seilfly, viste det seg. Men, Goose tak det med stoisk ro og satt i Taxfreeavdelingen resten av kvelden. Der grublet han over angrepsvinkler og brokkolistrikk versus forsvarssirkler og aspargeshyssing.

2 comments:

Unknown said...

Angrepsvinkel er ikke noe man kan ta lett paa i en klubb som TPA. Oppfordringen til Goose og andre maa vaere aa lytte til erfarne piloter...som f.eks Baronen!

Baronen said...

Av angrepstaktikk, innfallsvinkel og vinkeltaktikk er innfallsangrepet det mest brukte i VDMFK-klubber.
Når det gjelder strikk er brokkoli og asparges mest brukt. Det har også forekommet agurk, bukse og sylte strikk, men det anbefalles ikke i konvensjonen for strikkbaserte festemidler.