I kveld var det dags for samling på Rotnes Airport igjen. Har vært lusent vær siste dager, med noe regn, masse vind og mye hagearbeid i luften. TPA har derfor hatt lite offisielle treff, men Baronen og Powderfinger lar seg jo ikke stoppe av sånt. De inviterte hverandre og en god flaske Rom på litt nattflyging, og mønstret stripa sånn rundt kl 23. Klokka 01.30 var flaska tom, lyset gått og vaktmestern feide sammen restenene av fly og piloter og fikk de hjem. Mirakuløst nok ble det ikke benyttet en eneste egenmelding fredag. Helt om dagen, Helt om natten, det er spirit det!
I kveld kom Ketil Jagerflyver på besøk. Han har en liten isoporjager som går noe så sinnsykt. Det er utstyrt med 2 motorer bak med hvert sitt batteri og noe lynraske propeller. Tipper farta må ligge langt over 150 km/t på galskapet. Det som nesten er verst for oss andre er at han har kontroll på det også. Vi blir litt sånn førstereisgutter, og hadde det ikke vært for at han er en hyggelig fyr så hadde han nok blitt jaget. Men en ting skal vi ha, vi flyr under ledninger og rundt trærne, selv om det ikke går så fort :-)
I dag var detogså klart for nytt forsøk med bensinflyet mitt. Har limt og limt, og nå var det klart til test. Det endte etter ca 4 sekunder. Tror jeg må gi opp de greiene, bensinrprisene knekker hsholdningsøkonomien helt.
En annen ting som skjedde idag var at Powder viste stor viljestyrke. Etter en lang helg med 60årsdag ventet vi å se han på stripa i kjent positur, men den gang ei. Alarmen gikk umiddelbart: Var han blitt syk? Var det noe galt? Hadde han punktert? Vi ringte sporenstreks, men NEI, han måtte forberede jobb i morgen! Hørt på makan til prioriteringer! JOBB, liksom? På en søndag. Vi fristet med jagerfly, bensinfly (som er en klassiker for garanterte kræsjscener), men nei. Powder var ikke til å rikke. Vi føler alle med han og håper seminaret går bra, slik at han er raskt tilbake.
No comments:
Post a Comment