Thursday, December 11, 2008

Jaja, neinei.

I og med at denne bloggen opprinnelig er ment å handle om modellflyflyging, så er det ikke mye å melde om dagen. Aktiviteten er som på en sovende bjørn, type dvale. Isbjørn er jeg litt mer usikker på, går de egentlig i dvale? Hvis ikke, hvorfor det egentlig? Greit nok at de er glade i is, men det er jo sikkert is å finne på sommern også der oppe. En stund til, om forskerne har rett. Is har vi derimot fått greit med her nå, ca 20 centimeter. La gå at det er snø, men den er hvit og kald og kan fort forveksles med litt løs is.

Har hatt en liten varetelling til jul: Selvbyggerflyet er lagt i opplag, har ikke gjort noe mer der.Noen timers jobb før det er klart. Flæpsflyet er klart til bruk og venter på å bli brukt. Blingflyet er demontert og ikke klar til å bli brukt.
Det lille gule som kostet 50 kroner og ble først blodtrimmet før det knuste på fotballbanen under møreflyging er limt og nesten klart, mangler ebare n dings til å feste propellen med. Regner med at det smadres skikkelig under neste testtur og så er det slutt. Da kan jeg kanksje børste støvet av Stuntflyet, det lille røde som aldri fløy, og prøve det på nytt om jeg bare blir modig nok. Det kan kanskje fungere bedre i 2009? Og helt til slutt så funderer jeg på å kjøpe en vinge til den "orginale" flyet mitt, som da vil være klart til bruk etter en liten stund.

Alt i alt så er jeg egentlig bare noen få hundrelapper unna å være godt rustet til vårsesongenen.

No comments: