Thursday, August 14, 2008

Legevakt og dramatikk


Dagen i dag startet litt annerledes enn normalt. Unge lovende var litt redusert etter natten, ikke (som man kanskje skulle tro) etter overdådige seksuelle aktiviteter,men på grunn av smerter i øret. En god kone hadde sikret noe søvn gjennom jevn tilgang av paracet i løpet av natten, men det ble raskt besluttet at lege var på sin plass. Utstyrt med pass, kontanter i store mengder og reiseforsikring bega jeg meg ut i felten, og returnerte etter en time med øredråper og pencilin. Dobbel ørebetennelse var fasit. Og begge ørene var mine. Urettferdig. Som om ikke det var nok har legen bestemt seg for oppfølging av ørene på fredag. Enten er betennelsen ille,eller så ser han sitt snitt til å suge til seg noen ekstra euro fra europeiske. Dramatikken jeg henviser til er vel mest i form av alkoholforbudet som følger med pencilin ,i og med at vi har investert i all inclusive. Jeg hadde jo budsjettert med 4 øl utover dagen, og nå falt jo veddemålet med mr.tsokkos i fisk. Samma kunne det egentlig være, for form og øreverk ga lite lyst på øl uansett. Etter litt sjokkterapi forløp kvelden ellers relativt normalt, og jentene er blitt riktig flinke i vannet. I morgen planlegger konemor snorkling med meg på land.

1 comment:

Anonymous said...

min dypeste medfølelse. all inclusive uten muligheter for å innta alkohol er jo bare trist og jævlig.

H