Wednesday, July 2, 2008

Hvorfor tar det så lang tid da?

Jeg har jo kjøpt fly. På Ebay. Der får du kjøpt alt du trenger i livet ditt omtrent. Fra biler, bøker, klær, leigigheter og alstå, modellfly.

Flyet var i og for seg billig, iallefall foreløpig. Jeg er litt spent på hva Tollern Torleif sier når pakken ankommer. Kjenner man staten rett, så syns vel ikke de noe særlig om Ebay. I tillegg har jeg kjøpt batteri, lader og fartsregulator. For å være sikker på å vinne iallefall en regulator la jeg bud på 2. Jeg tenkte at det sikkert var en idiot som ville by, men det var jo kun en idiot her, altså meg. Dermed har jeg altså 2. Jeg putter det i skuffen for nybegynnerfeil. En annen nybegynnerfeil er at jeg har 2 batterier. Det er forsåvidt mer praktisk enn å fartsregulatorer, men var ikke helt planlagt. Jeg la inn bud på et batteri, og så skjønte jeg ikke hvor jeg skulle sjekke om jeg vant før jeg la inn flere bud (her la jeg inn bud på mange men tapte altså de fleste). Unntatt det første. Det vant jeg. Og så vant jeg et av de andre også. Derfor 2 batterier.

Det som jeg nå lurer på er hvorfor det tar så lang tid. Jeg betalte jo til Hong Kong i går, og de ligger jo noen timer foran oss, altså er i dag i går for dem i morgen. Eller noe slikt. Og siden internett er raskt, så burde jo varene egentlig ha vært her i går. Syns jeg.

Jeg er altså ikke så tålmodig at jeg kan anbefale å kjøpe ting du vil ha i går der i dag, for da kommer de om 3 uker. Fra i morgen. Det er lenge det. Omtrent like lenge som fra juletreet er pyntet til du kan rive av papiret. Det pussige er jo at internett også er fullt av sex. Det tar jo normalt sett ikke så lang tid. Konkluderer med at verden (og internett) er full av paradokser.

Ellers så gikk nesehjulet til helsike på flyet mitt. Etter diverse røffe landinger ville det ikke være med lengre, så det er nå bygd om til halehjul i stedet. Tester har vist lovende trekk, så nå er det å begynne hardkjøret og se om det fungerer i normal drift også. Rapporter vil følge....

No comments: