Thursday, October 23, 2008

Helvetes forgård er et treningssenter!

Jeg har startet forberedelsene til vårsesongen nå. Tanken er at en sunn sjel i et sunt legeme bidrar til mer intensitet i flyginen, og dermed mer flytid per krasj, som det endelige sluttresultat. Derfor har jeg i dag oppsøkt et treningssenter, for å rydde opp i dette emd sunt legeme.

For de der ute som følger med på 71 grader nord så var det en av de sprekeste der som var trener. Navnet på treningstimen heter ganske enkelt Hardhausen, og ledes altså av Djevelens personlige trener, eller Gammel-Erik om du vil. Innstillingen min var i forkant at dette var enkel kjærringtrim hvor jeg selvsagt lekte meg igjennom timen, med et smil om munnen med tanke på alle de tusentalls kvinner som peser seg igjennom en treningstime. Det var før Helvetes Forgård åpnet dørene og viste seg fra sine mørkeste sider. Timen varer faktisk halvannen time, 90 minutter! Det er omtrent 128 ganger lengre enn et gjennomsnittlig samleie, og selv da har man jo lyst å rulle over på siden og sove. Jada.

Per nå kjenner jeg faktisk ikke beina mine lengre, og dene ene lungen kastet jeg opp allerede under oppvarmingen. Heldigvis lå innhtreningsprogrammet langt til høyre for tradisjonell kjærringtrim med koordinering og dansetrinn, men det er mulig at et kunne vært å foretrekke. Det var nemlig en rekke styrkeøvelser ute å gikk, slik at jeg nå kan ha vont flee plasser enn bare beina fremover. I dag har jeg nemlig lært helt nye muskelgrupper å kjenne, og i morgen blir jeg sikkert å kjenne de enda bedre, er jeg redd.

Men siden jeg har vært så stor i kjeften og jobbet for å få med de andre gutta så kan jeg ikke gi meg.Min offisielle påstand er derfor at trenngen er variert og morsom, og på langt nær så slitsom som jeg hadde trod på forhånd. Ja faktisk så måtte jeg be instruktøren om å kjøre opp tempo litt for vi holdt på å sovne litt bak her, og etterpå så ga jeg litt tips og veiledning om noen enkle men effektive øvelser som kunne løfte det hele litt neste gang!

Men tro meg, i morgen kommer jeg garantert ikke til å kunne gå.

No comments: