Sunday, October 19, 2008

Lenge siden noe nytt nå

Jepp, jeg vet. Har ikka hatt tid til noen større innlegg på lenge, men det betyr jo ikke at det ikke skjer noe. For det gjør det absolutt. Sist helg var det klubbutflukt til Mikronor (.no). Med utallige hyllemeter med morro for store og små er det nærmest som et Mekka. I taket henger fly som krever motorstørrelser som gjør de ulovlige å ha i både mopeder og lettmotorsykler, og mindre modeller som vi sikkert kunne klart å knuse like godt som andre. I utgangspunktet skulle vi selvsagt bare kikke, og for all del ikke handle, for ingen av oss hadde penger til det! I bagasjerommet på tur hjem befant det seg en time senere 1 stk nytt radiosett a kr massevis, 1 stk Flæpsfly (m/lys) til Powderfinger, ekstra propeller (bare sånn i tilfelle) og et stk lite modellfly som jeg fikk kranglet med på kjøpet når jeg kjøpte ny fjernstyring. Det er tanken at ungene skulle få lov til å fly, men føst må jo jeg kvalitetssikre at det fungerer som det skal. En liten tur har det blitt, men da kom det en kabel i veien og propellen knekte. Det var jo ikke planlagt så jeg hadde ikke med noen ny propell, så da stoppet den flygingen.

Ellers er Flæpsflyet mitt kommet i stand igjen, og attpåtil fått seg kompis i Powders fly. Litt utskifting i en motoraksling som endelig kom gjorde susen, så nå er det klart. Problemet nå er rett og slett tiden. Det blir fort mørkt, og været er mer ustabilt. Det gir kalre begrensinger i hverdagen, men helgene er jo ledige innimellom. Blir kanskje litt blandet oppdatering på flyfronten, men jeg skal prøve å fylle tomrommet med annet pjatt her på bloggen. Som at vi foreksempel var på hytta i helga og fikk en Røy som var blitt påkjørt, så 3 rådyr og 2 elger, og spiste fårikål til middag. Så har du litt å tenke på iallefall.

1 comment:

Unknown said...

jaggu på tide med en oppdatering