Det er mørke tider i klubben om dagen. Bokstavelig talt. Og som om det ikke er nok med at det blir så tidlig mørkt at flyging er tilnærmet praktisk umulig å få til, så blåser det jammen også. I går lå egentlig alt til rette for litt koseflyging. Den Brune Barons har egenhendig modifisert sin SuperCub med motor og propell ala Knøttene og balanseror type Yin/Yang. Goose har fått seg enn vinge til og er nå klar for dobbeldekker "the Bratman way" (som egentlig kan oppsummeres med at det burde jo være mulig å tape en vinge til oppå her og så ser vi hva som skjer, det kommer sikkert til å gå bra). Powderfinger var høflig klar med sitt flæpsfly, Storbonden har ingen sett de siste 4 måneder og Bøbben har atter en gang fått los og er for tiden opptatt.
Men det blåste litt i overkant friskt, selv for meg og min tapre pilot Goose. Han tryglet selvsagt om å få komme opp, men Bratair Groundservice nektet å stille opp.
I stedet ble det trøstevafler i terminalbygget på Askveien Airport, og en liten rekongniseringstur til Nedre Gjelleråsen modellflyterminal. Den ligger da altså ca 4 km opp i lia fra ingenting, gjennom skog og åker, og så langt der oppe, så åpebarer det plutselig seg en helt egen flyplass. Med gresstripe på 2 kvadratkilometer, ladeterminaler og klubbhus. Fantastiske greier, men noe usentral beliggenhet.
Det blir sikkert en liten prøveflyging er også etterhvert, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
No comments:
Post a Comment