Tuesday, May 25, 2010

Det spirer og gror...

Oppslaget i lokalavisen ga stor publikumsinteresse, og den vokser fortsatt.
Stadig vekk blir vi medlemmer i klubben oppsøkt av ivrige prospects og wannabees.
Groopiene henger rundt terminalbygget og tigger om å få bære lippobatterier eller andre verdifulle gjenstander, og klubben ahr vært nødt til å øke sikkerhetsnivået.

Taxfreeutsalget er nå åpent kun mellom 15.00 og 14.55, mens det før var døgnåpent.
Vestre rullebane er nå stengt for innflyging mot sør, og det jobbes med en ny rullebane i sør/nord-retningen for å ta unna den økte trafikken.

Sent i går kveld måtte Bratman nok en gang trå støttende til da et ungt håpefullt medlem skrapte på døren og tigget om å få fly.
Poden hadde kjøpt ny Cessna på nett, og ville gjerne ha maskinen opp med kvalifisert personell bak stikkene. Det føltes da underlig at han kom til meg, men vi har jo alle vært unge og håpefulle, så selvsagt tro jeg støttende til.

Det blåste både små og mellomstore djevler på Internasjonalen, men en liten testtur med SuperCuben ga mersmak og Cessnaen ble sendt til værs. "Full kråke" er vel nærliggende uttrykk til ferden, men den sterke vinden får bære mye av skylden. Med kontrollert stikkeføring var det selvsagt en smal sak å sette flyet kontrollert ned på rullebanen, men de røffe værforholdene medførte at flytillatelsen til Junior ble trukket tilbake. Nå vet han at flyet iallefall er flydyktig, og han ønsker seg medlemskap i TPA til jul.

3 comments:

Baronen said...

Det er morro.
Vi får bestille inn trenchcoat og brebremmet hatt med logen på for ikke å bli gjennkjent.
Hvis noen har en singel ski-hanske, kan en bruke den også. (hjelper også mot kulde på en hånd).

Unknown said...

Bratman: husk alltid aa booke time hos Baronen for nye medlemmer slik at de faar grunnleggende innfoering i strikkens betydning, og viktighet, i modellflyvning. For viderekommende kan det legges inn en workshop om asparges ogsaa ;-)

Baronen said...

Helt riktig Powdi's. Dette temaet kan en ikke ta grundig nok.
Uten full forståelse av strikkens betydning satt i sammenheng med asparges vil en aldrig bli fullbefaren pilot.