Wednesday, May 5, 2010

En helt vanlig dag på jobben,

Goose har vært en liten tur på kontoret i dag. Som man vet hospiterer han som Førstepilot og Stuntflyger i Brat-Air, med hovedkontor på Rotnes International Airport. Til tross for at Goose har utsjekk på et større antall flymaskiner (de fleste, faktisk), så trives han best i sin egne faste Trojan. En maskin hvis ytelse og prestasjoner ikke står tilbake for noe av det beste internett har å by på, og en maskin som langsomt er tilpasset Goose egne spesifikasjoner; slik som utenpåliggende Flaps og ekstra kjøleelementer til fartsregulatorer fastspent på cockpitveggen.

I moderat vestavind var det selvsagt ingen problemer å spore for Goose i kontortiden i sin cockpit. Enkle og doble rolls med underliggende loops ble utført med pinlig presisjon og kledelig arroganse som seg hør og bør en pilot i vedrensklasse, og ved kontortidens slutt pakket Goose kort og godt sammen og parkerte på sedvanlig vis i hangaren for å reise hjem. Alt sammen like kontrollert og med stoisk ro, selvsagt. Eneste Goose hadde å bemerke var at hangardøren kanksje var noe trang og med fordel kan breddes ca 2 cm.

Senterpartiets utskremte Bontatamp valgte å gjennomføre sine dyptpløyende analyser av Gundersens beitemarker, og slo seg etterpå til ro med resultat. Resten av dagens flyaktiviter ble derfor innstil.

Gryndn hadde nok en gang trimmet sin Corsair og ansatt selveste Speedy Gonzales til å fly. Den magiske 200-grensa er i ferd med å brytes en gang for alle.

Baronene kom tassende med sitt nyrestaurerte Tipsy, og skulte vel og lenge på vindplsa før han besluttet at her skulle det ikke flys. Etter noen taxerunder med oppmuntrende tilrop fra publikum lot han seg likevel overtale til en kort runde, og det kjente uttrykket "tørr munn, våt truse" har vist sitt sanne ansikt. Sjelden har vi sett Baronen så konsentrert over spakene, men er man stormfugl så er man stormfugl.

Bjørkekongen fra Baronens Blogg hadde fått sammen sin Cessna igjen og fløy som en full kenguru i vindkastene. Innimellom husket han å puste, og svor eder og galle over turbulens og vindhull her og der. Med egen støttekontakt og landingsansvarlig kom han seg denne gangen trygt ned på stripa igjen.

Summert gir vi dagen terningkast 4.

1 comment:

Baronen said...

Ordkløyver og pilot: Brattis Bratteraline Rollensnuscher setter seg nok en gang "kledelig arrogant" på øverste hylle i klubbhuset.
Vi applauderer for akrobatikk og innlegg.