Monday, January 12, 2009

One small step for man...

Og et gigantsprang for Bratman! Nå skjer det store ting i hangarn. Selvbyggerflyet har fått nytt plastovertrekk i en dristig oransje farge over et noe mer Osteoporitisk skjelett. Enhver tvil om flykroppen tåler belastninger er nå trygt skjult og ute av agendaen. Tyngeproblemet (var noe baktung! Red.) blir løst lekende lett og elegant med å flytte vingene lengre bakover, slik at mer vekt kommer foran vingene. Parallellt med dette prosjektet jobbes det intenst med å sette vinger og hjul på et annet fly, mens 2 andre flykropper ligger i tørrdokken på vent.

Kvelden er også brukt til å sette meg inn i instruksjonsboka til radioutstyret (ja vet det høres litt feigt ut, men Jan Thomas sa det var greit), og nå har jeg funnet ut av ny funksjonalitet. Det er faktisk mulig å lage Flæps uten å ha flæps (Høres rart ut men det fungererer faktisk) av omtrent alt, så nå har jeg bestemt meg for en rekke nye oppgraderinger. Test av funksjonen er utført på bakkenivå i kontrollerte former. Alt fungerte over evne, og jeg ser ingen grunn til å ikke rulle dette ut i stor skala. Nå skal folket få Flæps til frokost!

Ellerst er det opprettet et stort innkjøpssamarbeid innad i TPA. Servoer og annet nødvendig utstyr bestilles nå i containere og shippes rett inn fra junaiten eller Hong kong(o). Store kvanta gir lav pris, og med mottoet "Er det ikke ødelagt enda, så blir det det sikkert snart" så er det bare å bestille. Om noen trenger et modellfly eller 3 så kan de rette en henvendelse til styret i flyklubben.

No comments: