En kraftig temeraturøkning fra gårsdagens behagelige minus 9, til dagens 6+ har terminert flyaktiviteret. Vinden fra sør har blitt mildere i dag, men kan vi fly? Niks! Orkan i kastene medførte at Goose, vår helt og testpilot, nektet å komme ut av hangaren og all flyging måtte innstilles.
I hangaren er det hektisk aktivitet, med store og enda større reparasjoner av alskens flymateriell. Ikke mindre enn 4 flykropper står oppstilt og venter på pleie og omtanke. Mest stolt er jeg av at 2 fly (av 6) faktisk er i flyvedyktig stand, og det vil nå bli tatt en varetelling og satt opp et investeringsbudsjett for å øke dette antallet betydelig.
I gledesrusen over å ha vært i lufta med suksess i går er til og med det gamle stuntflyet ( som jeg har lovet meg selv ALDRI mer skal i lufta) hentet frem fra glemselen, og det jobbes for en ny vår. Det verserer en mengde teorier i hodet mitt på hvorfor dette flyet skal være så vanskelig å fly, og kun et fåtall av disse har med pilotens personlige egenskaper å gjøre. Målet må være å møte påsken med en sterk flypark på 6 fly, og reservedeler nok til å minst ha ett av disse flyvedyktig i mai måned.
No comments:
Post a Comment