Mørket gjør det vanskelig å være modellflypilot om vintern. I går kveld var stressnivået så høyt at 2 representanter valgte å kaste seg ut i det fryktede vintermørket med dødsforakt. Rotnes Stadion og anleggsplass lå der ensom i kvelden, badet i flomlys fra høye lyskastere. Det er anleggsarbeider der nå, med kunstgress som hovedmål. Fotballbanen er fylt opp med hjullastere og andre grovere redskaper, men det måtte da være mulig å få opp et modellfly innimellom alt dette? Planen var å fly lavt og sakte, slik at man holdt seg under lyskasterne (ellers forsvant jo flyet i mørket) og innenfor det opplyste området (ellers kunne man jo bare si farvel til flyet for godt). En oppgave vi i TPA selvsagt så som overkommerlig, men som vi selvsagt ikke tok lett på. Bratman stilte med sitt nytrimmede dvergfly (kostet 50 kr, satt på ny motor og kraftige batterier, kunne dette fly). Vitenskapelige tester ble gjennomført i kjeller først, og farten var enorm i forhold til flyets størrelse. Så enorm, at første testkjøring umiddelbart resulterte i full krasj med veggen på andre sider av stua. Sjelden har noe gått så fort for seg innendørs. Den Brune Baron stilte med sitt nyreparerte fly etter kukrasjet sist helg. Kvelden var mørk og rolig, kun en sulten katt mjauet i det fjerne da vi startet opp våre potente flymotorer. Og så var det slutt! Se resten på video under. Det tok ca 16 sekunder totalt.
No comments:
Post a Comment