Har vært nok en helg. Disse endesløse dagene hvor ingenting skjer og man skuler på klokken kontimuerlig, ventende på at det skal bli mandag og man kan gå på jobb igjen. Særlig. Helga har vært godt benyttet, med fly og bilaktiviteter i fokus. Lørdag ble det en ørliten flytur, før det ble gatebiltreff i Vikingskipet, med Petter og Henning Solberg, Ailo Gaup og Bratman. Festlig. Om alt går som det skal dukker det opp et bilde her av Petters parkering på et av hoppene, og en videosnutt fra kjøringen inni vikingskipet. Lyden av 700 hk blir ganske bra innendørs. Flyturene endte som vanlig med nedgang som en middels børs for deler av klubbens medlemsmasse. Powderfinger opplevde at hans Flæpsfly gikk dukken av egen fri vilje, mens Baronen ikke var kar om å få sitt modifiserte fly til værs i det hele tatt. Diverse lange utredninger om tekniske detaljer ble brukt som unnskyldning, men faktum er og blir at flyet sto på bakken! Det ble selvsagt tid for Vendetta søndag, hvor det blåste både små og store jævler på stripa. Powderfingers flæpsfly lå fortsatt i tørrdokk, jeg kjente mine egne begrensinger og lot være, men Baronen kjørte som vanlig på. Opp gikk det, og etter en flott tur og batteribytte var det klart for en runde til. Vi lærer jo aldri å stoppe i tide i denne klubben. Har vi først smakt suksess en gang skal vi selvsagt gjøre det igjen, og som vanlig ender det jo i katastrofe. Denne gangen ikke noe unntak. Baronen ble tatt av vinden og ført hundrevis av meter unna stripa, før det endte i en ku-ruke utpå jordet. Var ikke mulig å kontrollere flyet, og vinden gjorde det vanskelig selv å stå oppreist. Dette tatt i betraktning var skadeomfanget ikke så gæli likevel, med knekt haleparti. Baronen er nok trolig på vingene igjen i det øyeblikket dette legges ut på nettet.
No comments:
Post a Comment