Friday, May 30, 2008

Gårsdagens aktiviterer ble innstilt

Pga likestilling og det feilgrepet det var å gi kvinner egen stemmerett ble alle aktiviterer i går innstilt. Min kone hadde egne planer som dermed omgjorde mine planer til å innbefatte barnepass. I og for seg greit det, men vi må vokte oss vel at dette ikke sklir for mye ut.

Alt var nok bedre før, når Menn sto for bjørnejakt og fisking (og annen matauk) og Kvinner passet hus og barn (inkludert vasking, rydding, vedhogst, pløying, såing, etc). Så kom noen på ideen om at Kvinner også skulle ha stemmerett og få lov til å jobbe.

Ideen høres jo umiddelbart god ut, med at Kvinner også skulle jobbe og skaffe penger til husholdningen. Det innebærer jo at Menn ikke trengte å jobbe så mye, for de mannfolkene tenkte nok sikkert at hun skulle fortsette å passe hus og hjem i tillegg som før.

Her ble trolig kardinaltabben begått, og resten kjenner vi til....

Jeg tar min straff som mann, og stiller opp med glede :-)

(neida kone, jeg mener det egentlig ikke, bare tøffer meg litt)

1 comment:

Unknown said...

Selve beviset på at navnet på flyklubben er riktig; Tøff på avstand!