Tuesday, May 6, 2008

Og Goose er tilbake igjen!!!

6.mai har det blitt allerede, og Goose, vår pilot og vågale helt, har hatt en velfortjent ferie mens jeg var på hyttetur med familien. Hytta i Sverie har avdekkket fantastiske forhold for stuntflyging, så neste runde er nok Goose og flyet hans med på tur. Gårsdagen ble benyttet til lette akrobatikkøvelser over luftrommet i Nittedal sammen med Powderfinger. Shippingmannen, eller den Brune Baron som han insisterer på å bli kalt, er blitt storgrossist i fly og deler. 5 kontroller, 2 batterier, 3 motorer og 2 mer eller mindre hele fly er nå i samlingen. Det utrolige er faktisk at ingenting av dette er flyvedyktig! Nå skal kanskje ikke jeg være så stor i munnen, for kjelleren er for tiden overstrødd med flydeler. Det store restaureringsprosjektet på Calmatoen (bensinflyet mitt) er nå intensivert, og regner med å ha takeoff i løpet av mai på den.
Mer om det senere.

men iallefall, Loop, Roll, og kombinasjoner av dette ble utført i hele går kveld. En litt aggresiv low-pass skapte redsel blant publikum, selv om jeg hadde full kontroll (som vanlig). Goose måtte jeg fylle med beroligende etter at han sneiet veiskiltet, rollet mellom lysledninger og aksellererte rundt bilene som sto parkert. Tøft, men tror nok ikke det går en gang til med samme hell.
Morsomt var det i allefall, og i kveld er Storbonden klar igjen også. Det må jo bare bli suksess!

1 comment:

Anonymous said...

Hvorrr harr u gjort a kjerringa di nå da? Det va bilde av henne tidligere???