Når det ikke er mulig å fly eller kjøpe nye fly, så kjøpes det biler istedet. Ingen skal si at ikke vi ser finanskrisen i hvitøyet og ler høyt og tydelig av den. TPA tar som vanlig ansvar for sviktende omsetning, og har oppgradert bilparken for total verdi av opptil flere modellfly den siste tiden.
I motsetning til Storbonden som kjøpte bil på Ebay (som brant ved første gangs startforsøk, det er sant!), så søker vi på bilfronten trygghet og service. Det betyr norske merkeforhandlere, og ikke hongkongbil. Dette er selvsagt kun for å vise samfunnsansvar og for å redde norske arbeidsplasser, ingen ting annet.
Vi har lyttet til erfarne bilmekanikere og vurdert tekniske aspekter ved utallige biler. Konklusjonen var direkte og konsis, Land Rover er desverre ikke til å stole på.
Kombinasjon av andrehåndsverdi og engelsk elektronikk kan ha vært utslagsgivende, men her er det kun basert på rykter og Baronens erfaringer. En god egenskap ved en bil er nemlig at vinduene holder seg oppe når de skal, og ikke plutselig har gått ned på morningen slik at det ligger 20 cm snø i bagasjerommet.
Konklusjonen er at at store deler av medlemsmassen har investert i svensk panservogn, mens resternede medlemsmasse i stor grad har søkt seg mot engelsk aristokrati og kolonivelde. Så intens har debatten rast på klubbens medlemstreff, at det er blitt tatt til orde for å rekolonisere såvel afrika som Jämtland og Herjedalen igjen. Om vi evner å distansere oss fra debatten om hvilket bilmerke som er best og hvilket produksjonsland som man kan stole på, så viser trenden at 4-hjulstrekk er å anbefale. Standard utrustning har også i den siste tiden vært Truger, som alltid må være med på flyfeltet. Det knytter seg stor spenning til hvordan det skal gå på bruktmarkedet når det skal legges ut diverse franske kjøretøy i løpet av våren.
1 comment:
Citroen zx 1996 mod. selges rimelig.....
Post a Comment