Saturday, September 27, 2008

Håp og lengsel!

Jeg lengter om dagen.
Lengter etter en propell og en aksling til Flæpsflyet. De finnes bare ikke på lager her. Det er ufint, det. Akkurat nå som jeg trenger de. Kanskje neste uke, sier de i butikken. Erfaring så langt har vist seg at å stole på tidsangivelser fra modellflybutikker er omtrent like sikkert som amerikanske boliglån. Derfor lengter jeg iallefall ikke noe mindre, da det sannsynligvis tar flerfoldige uker før de kommer. Men det er jo lov å håpe.

I mellomtiden så er det for det meste opp til sosialfløyen å holde liv i aktiviteten, sånn rent flymessig. For tiden er det kun Powderfinger, eller BerlingoBoy som vi kan kalle ham, som har noe som er tilnærmet flydyktig. Men han kjenner presset. Å ja, det gjør han. Ta gårsdagen for eksempel. Fru Berlingo og alle barna hadde rømt hjemmefra, og alt lå til rette for aktivitet. Sola sto høyt på hummelen, kyrne var bekk fra stripa, kornåkern er klippet og klar for utelandinger og det var ikke et vinddrag i lufta. Forhold som selvsagt ville ført til umiddelbar flyaktivtet om jeg hadde hatt noe å fly med. Men ble det noe flyging? Niks.

Powderfinger prioriterte andre huslige aktiviteter som jakt. Jeg mener, her er det jo noe feil med prioriteringene?!?? Perfekte forhold, han har fly, vi andre har ikke, og så blir det ikke brukt! Ikke fik han skutt noe rådyr heller.
Det vitner om tynnslitte nerver og frykt for det fatale, ting som vi andre ser rett i hvitøyet og ler høyt av.

Men i går kveld var den harde kjærne i klubben samlet for nok et strategimøte. Det er høy enighet om at vi burde hatt en egen landingsbane (kun teoretisk, selvsagt, vi lander jo som oftest i hus og trær og grøfter etc). Men bare det å kunne hatt en stripe og sagt; Der. Der ute gutter, der skal vi lande snart! Hadde væft kult det. Vi må egentlig nå bare presse Storbonden til å ta med seg kontantkassen og oppsøke grunneierne og lage en avtale. Jeg stiller gjerne med servietter for signering.

Men i mangel på fly for meg og aktivtet på de andre, så går jeg jo og lurer på nye planer. Vintern må jo hooldes aktiv, og jeg tror fokus skal bli på å sette sammen noe tøft for vårsesongen. Den nye Airbusen er jo ganske fint, kanskje jeg skal lage noe ala den? Tidligere har jeg hevdet at ALT kan fly bare det har sterk nok motor, kanskje jeg rett og slett må bevise det for de andre?

En ting er sikkert, blir det bygging så kan du følge utviklingen her!

No comments: