Ingen flyging i dag desverre. Mye ulike agendaer i heimen om dagen, og sterk vind med regn i kastene satte en effektiv stopper. Dette til tross for at Stuntflyet har fått ny servo på plass og at Den Brune Baron har fått nye propeller. Apropro (skrives det egentlig sånn?), Propeller, så hevder Baronen hardnakket at det ikke var menneskelig feil som man kan beskue på filmene av hans uttallige mislykkede forsøk på Takeoff. Baronen har satt ned en havarikommisjon som skal komme til bunns i dette. Foreløpig så går teorien hans, udokumentert støttet av enkelte såkalte ekspertuttalelser, i retning at den flotte Tre-propellen han hadde kjøpt fra Burma, sirlig slipt at små barnearbeidere under kummerlige vilkår, var skapt for bensinmotorer.
Og siden Modellflyklubben er miljøbevist og satser på å være en såkalt Nullutslippsklubb, eller CO2-nøytrale om du vil, så kjører vi kun på elektromotorer. Bensinpropell og elektromotor passer dårlig sammen, og resultatet er derfor at det rett og slett ikke KAN fly, ergo går det rett på dunken i grøfta!
Teknisk svikt, med andre ord. Og det var jo selvsagt ikke noe menneskelig feil at det ble satt på en slik propell i utgangspunktet! Det var tvertimot dårlig produktinformasjon, ergo teknisk feil!
Ja, særlig, Baron :-)
Det pussige er at Powderfingers 2-metersPiper kom opp første dag, mens alle andre forsøk har egentlig endt på samme måte som Baronens Camelfly. Bensinpropell der også???
Det som faktisk er litt merkelig er at Goose, min faste pilot og sliter, har hatt uhell og krasj i samme grøfta i det siste. Merkelige bevegelser i lufta som IKKE kommer fra min kontroll har gitt krasj og grøftekjøring under start, og Goose er jo en veldressert pilot med lang erfaring.
Han, om noen, burde ha kontroll på dette her.
Jeg har derfor en teori som går tjukt utenpå propellteorien. Jeg tror det kun handler om hevn!
Noen (eller noe) vil oss til livs, og har fylt lufta over stripa med dårlig Karma og lite oppdrift. En annen mulighet er rett og slett at kornet er nå modent og det medfører en sterk nedadgående termikk som på en måte suger flyet ned i grøfta, som en slags naturens hevn for røffe landinger i kornåkern.
Løsningen er nok rett og slett at Stuntflyet mitt må flys lett og lekent i en velkoreografert luftballett, som garantert får korn, karma og oppdrift til å smile i pur nytelse. Det vil føre til at luftrommet blir renset, og det på ny er trygt for de andre å ta med sine flygende fallossymboler.
Nuvel. Apropros(prøver på en annen stavemåte nå, skal slå det opp senere), Stuntflyet.
Baron hadde nok en intelligent kommentar her en ettermiddag.Han mente at hjulene på Stuntflyet var veldig små. I forhold til Camelflyet hans som kjører på 16toms lettmetallfelger er alt smått, men han har jammen et poeng her. Han mener at enhver småstein vil skape kluss for de små hjulene under start og landing, og det trengs jo iallefall ikke nå som luftrommet skal frelses. Og tro meg, er det noe vi har på stripa så er det stein i store og små utgaver.
I og med at den Oransje fare (som tidligere er omtalt) for tiden er noe redusert, så flyttet jeg de mye større hjulene fra den over til Stuntflyet. Det er nå blitt et Stuntfly for Off-road bruk!! Første Stuntfly med knastedekk og lavprofil, skapt for interresante landinger i trær og terreng.
For å sy det hele sammen så er det altså Stuntflyet som nå må til værs for å redde de andre, om min teori er rett. Klubbens fremtid hviler rett og slett på mine brede og muskuløse skuldre.
Vi er fortapt, med andre ord.
No comments:
Post a Comment